Ledenvergadering Essity Hoogezand

Afgelopen vrijdagmiddag hebben we de tweede ronde van de onderhandelingen gehad. Hier heeft de werkgever zijn (tegen)voorstellen aan ons gepresenteerd.

De exacte uitgewerkte tegenvoorstellen van de werkgever volgen nog. Deze krijgen jullie dan ook toegestuurd, om een goed beeld te krijgen van wat er nu ligt vanuit de werkgever.

Ledenvergadering 15 mei 2023 om 13.00 – 15.00 – 16.30

Wij hebben als vakbonden geen verdere tegenreactie gegeven op de tegenvoorstellen van de werkgever. Wij willen graag eerst met jullie in gesprek!

Voorstellen

Het loonvoorstel van de werkgever is 2,5 % structureel en een eenmalige uitkering van €1000,- bruto naar rato van het dienstverband.
De reiskostenvergoeding wil de werkgever met de OR afspreken.  RVU willen ze voortzetten, zoals nu in de cao staat,  voor maximaal 5 werknemers. Voor de rest was het veel ‘nee’ op onze voorstellen zoals het aanvullen van geboorteverlof, ouderschapsverlof, rouwverlof, vitaliteitsbudget, verlofsparen, et cetera. De andere voorstellen vanuit de werkgever zullen wij toelichten tijdens de ledenvergaderingen. CNV en FNV gaan op maandag 15 mei om 13.00, 15.00 en 16.30 ledenvergaderingen over jouw cao houden. Dan willen we jullie reactie horen op de voorstellen van de directie en wat jullie de belangrijkste cao-voorstellen vinden van de vakbonden. Ook willen we 15 mei van jullie horen hoeveel % de structurele loonstijging per 1 januari 2023 moet zijn, wat jullie betreft. Op vrijdag 2 juni is het 3e cao overleg.

Dus zorg dat je erbij bent op 15 mei. We moeten een duidelijk signaal kunnen geven aan de directie op het 3e cao-overleg, op vrijdag 2 juni 2023!

Saskia Spaargaren
Bestuurder CNV Vakmensen
E s.spaargaren@cnvvakmensen.nl

Stel hier je vraag aan de onderhandelaar

Er zijn nog geen reacties, wees de eerste!

U
Error