Ledenvergadering FN Steel

Er is een principeakkoord over jullie cao. Daar is 8 maanden hard actie voor gevoerd. We zijn tevreden over het resultaat. Maar uiteraard hebben de leden het laatste woord.

Kantinebijeenkomst
Op maandag 25 februari, aanvang 13.30 uur, nodigen wij jullie uit voor bijeenkomst in de kantine. Wij geven dan een toelichting op het resultaat en proberen zoveel als mogelijk jullie vragen en of opmerkingen te beantwoorden en te bespreken.

Principeakkoord op hoofdlijnen

• De cao heeft een looptijd van 30 maanden tot 1 december 2020;
  • Loonsverhoging van 3,5% per 1 februari 2019, € 58,- bruto per augustus 2019 en € 116,- bruto per 1 januari 2020;
  • Een generatiepact met het recht voor oudere werknemers om 80% te werken voor 90% loon en 100% pensioenopbouw vanaf 62 jaar en voor werknemers in regelmatige ploegendienst vanaf 60 jaar. Ook 70% werken met 85% loon en 100% pensioenopbouw is mogelijk maar dan moet er ook instemming van de werkgever voor zijn. Een reglement en voorbeeldberekeningen moet verder worden uitgewerkt en daar komt uiteraard meer informatie over;
  • Landelijk zullen 3000 uitzendkrachten een vaste baan aangeboden krijgen;
  • Voor leden van de vakbond wordt over 2019 de contributie door de werkgever betaald. Dit gebeurt in het najaar van 2019.

Stemmen over het akkoord!
Er volgt eind februari een krant met uitgebreide informatie over het akkoord. Daarbij zit een stemformulier. Stemmen gaat schriftelijk. Tot ziens tijdens de ledenvergadering!

Piet Verburg
Bestuurder