Ledenvergadering Henkel Scheemda woensdag 20 september 2023

Op 2 oktober 2023 starten de onderhandelingen voor de nieuwe cao. Graag nodigen we jullie uit voor de ledenvergaderingen van CNV en FNV op woensdag 20 september 2023 om 12.45 uur en 14.15 uur in de kantine, waar jullie met elkaar de cao-inzet bepalen.

Alvast enkele ideeën

• De inflatie in het jaar voorafgaand aan de startdatum van de cao te compenseren. Van juli 2022 tot en met juni 2023 was deze inflatie 9%.
  • In de cao voortaan standaard minimaal automatische prijscompensatie afspreken.
  • Een sociaal minimumuurloon van €16,=.
  • Een persoonlijk opleidingsbudget, regie werknemer, van €3.000,= per 3 jaar.
  • De energiekosten terugdringen, vergroenen en van het gas af. Daarom een Groen Fonds van €1.500,= voor elke werknemer voor bijdrage aan onder andere kosten kunststof kozijnen, vloerisolatie, dakisolatie, zonnepanelen, inductiekookplaat, inductieoven, laadpaal, elektrische auto.

Cao-overleg met directie

Ter informatie: op 7 september 2023 hebben we om 19.30 uur een periodiek overleg met de directie. Op 2 oktober 2023 om 18.00 uur is het 1e cao-overleg. Op 25 oktober 2023 om 14.00 uur is het 2e cao-overleg.

Maak een collega lid!

Ben je blij met ons? Je kunt ons helpen om nog meer mensen blij te maken. Zoals een nog niet georganiseerde collega. Hoe meer leden we hebben, hoe beter we kunnen onderhandelen over jouw arbeidsvoorwaarden. Een nieuw lid aanmelden gaat heel eenvoudig, en je krijgt er zelf ook nog iets moois voor terug. Ga voor informatie en voorwaarden naar de website www.cnv-ledenwerven.nl

Heb jij een cao-voorstel?

We horen het graag op 20 september 2023. Heb je nu al een idee? Mail het naar t.westra@cnvvakmensen.nl en dan zetten wij het alvast door naar de leden.
We zien jullie graag op 20 september!

Mede namens Mick Veldhuis, Alex Horlings en Janwillem Compaijen (FNV),

Tristan Westra
M 06 4845 6854
E t.westra@cnvvakmensen.nl

Heb jij nog ideeën of opmerkingen?

Er zijn nog geen reacties, wees de eerste!

U
Error