Tientallen reacties na Radar-uitzending over folderbezorgers Spotta

De uitzending van Radar over folderbezorgers van Spotta heeft in een paar dagen tijd al 38 reacties opgeleverd op het CNV-meldpunt. CNV Vakmensen gaat hierover met Spotta in gesprek.

Tv-programma Radar besteedde op maandag 7 februari aandacht aan klachten van jongeren die folders bezorgen voor Spotta >

‘Na de uitzending hebben we uit het hele land tientallen reacties ontvangen’, zegt Henry Stroek van CNV Vakmensen. ‘We zien veel gevallen waarbij Spotta de vergoeding zomaar heeft verlaagd. Ook zien we veel voorbeelden waarbij Spotta eenzijdig de voorwaarden, de wijk of het aantal folders heeft veranderd. Verder lezen we over situaties waarbij Spotta niet thuis geeft bij een ongeluk of schade.’

Voorbeelden stemmen niet vrolijk

De voorbeelden stemmen niet vrolijk, vindt Stroek. ‘Het kan natuurlijk niet dat Spotta zomaar zelf de vergoeding verlaagt. Maar er is meer aan de hand. We willen met Spotta een stevig gesprek over het soort contract dat ze aan tieners aanbieden, de onduidelijkheid rond de beloning en het ontbreken van een goede verzekering.’

Gesprek met Spotta

Komende week heeft CNV Vakmensen hierover een gesprek met Spotta. ‘We willen dan meer duidelijkheid zien te krijgen. Degenen die zich bij ons hebben gemeld, houden we natuurlijk op de hoogte van de ontwikkelingen!’

Naar het CNV-meldpunt >